Wednesday, November 08, 2006

Malaria, gele koorts, tyfus, hepatitis...

Vorige week mijn eerste inentingen ooit gekregen, want naar ik mij kon herinneren was ik nergens voor ingeënt dus moest alles nog gebeuren. Vorige week dinsdag in het Tropisch Instituut was het de beurt aan hepatitis A en B, en in de andere bovenarm tyfus en gele koorts. Ik had er vorige week bijna geen last van, enkel wat buikpijn, maar enkele dagen geleden toch een dag of twee serieus ziek gelegen, hoofdpijn, ademproblemen, overal pijn... het was me wat. Vandaag ben ik weer tip top in orde, maar ben ik wel begonnen met Lariam, pillen tegen malaria. De ene krijgt daar geen bijwerkingen van, de ander gaat ervan hallucineren, krijgt hoofdpijn, hartkloppingen, slaapproblemen, noem maar op... ik wacht met een bang hartje af. Voorlopig ben ik nog mijn eigen zelve, maar voor hoe lang, i don't know... spannend :)

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ondertussen mijn tweede lariam-pilletje ingenomen. De vorige keer had ik serieuze maagpijn voor enkele dagen, maar dat is helemaal over gegaan... afwachten wat het nu wordt...

1:12 AM, November 16, 2006  

Post a Comment

<< Home