Sunday, February 25, 2007

Last King of Scotland

heb zaterdagavond Last King of Scotland gezien en ik kan hem alleen maar aanraden! Zeer goede film! Ik hoop dat Forest Whitacker de oscar wint, want hij verdient hem zeker wel. De manie hoe hij Amin speelt is gewoon subliem. En de manier hoe ze hem en de andere hoofdrolspeler, de Schot, encadreren is soms angstaanjagend. Je ziet bij momenten echt hoe geflipt Amin was, maar ook hoe wispelturig hij was. En de tegenspeler is ook een enorme goeie rol. De verhaallijn is ook goed gekozen, niet focussen op het beleid van Amin en gewoon een stukje Ugandese geschiedenis portretteren, maar de relatie tussen hem en de Schotse dokter gebruiken als hoofdlijn, goeie keuze. Gaan zien die handel!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Inderdaad zalige film, de oscar heeft hij dus echt verdiend!

1:15 AM, February 27, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Ik ben ook van plan om binnenkort die film eens te gaan zien. Al veel goeie dingen gehoord over de acteerprestatie van Whitacker. Hopelijk ben je al helemaal weer hersteld van de ziektebeesten... Ik denk veel aan je zenne. 'k zou willen meekomen met Klaas en Elke deze zomer, eens je habitat zien, waar je mee bezig bent, een stukje van de wereld ontdekken... Maar 'k heb er het geld niet voor nu. Echt jammer, ik zal me met verhalen en foto's moeten tevreden stellen. 'k vond jullie filmpje op Youtube plezant trouwens! Maak er nog maar een paar! Leuk om je stem nog eens te horen.
veel groetjes en dikke kus van een droef Karenijntje

1:32 PM, February 28, 2007  

Post a Comment

<< Home