Friday, February 16, 2007

Het genezingsproces kan eindelijk beginnen, weg met de klootzakken!!!

Ik wou het jullie nog niet allemaal vertellen voor ik echt wist wat er aan de hand was, want wilde jullie niet de stuipen op het lijf jagen of zorgen creëren. Maandag was ik dus naar de muzungu-dokter geweest in Kampala (zie vorig bericht 'dokters!'), en de dag erna terug naar Bundibugyo gereisd. Ik voelde me tip top in orde dinsdagavond, en ook op valentijnsdag, woensdag dus, tot ik om vier uur - vijf uur plots een vermoeidheidsaanval kreeg. Ik werd enorm misselijk, super super moe en moest overgeven. Ze hebben me dan direct naar boven gebracht, naar het huis waar we nu logeren, en direct in mijn bed gelegd. Ik viel natuurlijk als een blok in slaap, maar niet voordat ik Nele gevraagd had om af en toe naar me te komen kijken (door hetgeen ik met mijn ma meegemaakt heb, schiet ik snel in paniek als ik ernstig ziek ben, uit vrees ook iets heel ergs te hebben, dus begrijpelijke reactie). Mijn lieve verpleegster (voor de tweede keer dus al) heeft me 's nachts dan via haar bezoekjes serieus in de gaten gehouden, thnx Nele!


De dag erna ben ik dan naar Kampala gebracht, heb ik mij op de achterbank neergenesteld met mijn kussen op mijn zak om bijna gans de weg te slapen of half bewust van alles neer te liggen. Gisterenavond dan aangekomen in het huis van mijn baas in Kampala en weer in slaap gevallen. Vanmorgen ben ik dan terug naar de dokter geweest; direct bloed laten trekken, stoelgang laten controleren en een afspraak gemaakt om een gelscan te doen in de middag. Na enkele uurtjes slapen en een scan heeft de dokter me eindelijk kunnen zeggen wat het was; een overaanwezigheid van amoeben, of parasieten!! De oorzaak is met alle waarschijnlijkheid eten van een kraampje onderweg. Ik heb meteen veeeeel pillen gekregen; vier in eens deze avond, en voor de volgende vier dagen drie maal twee pillen, dus zes per dag. Zal serieus slikken worden, en afzien worden, maar ik heb er veel voor over om van die problemen die al bijna een maand aanslepen af te zijn.


Dus in het vervolg Miguel, niks aan een kraampje kopen, zelfs al is het gekookt of gebakken!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home