Monday, February 12, 2007

Tussentijds verslag…

Een nieuwe maand begonnen, dus tijd om weer es een overzichtje te geven van hoe het met ons is gesteld…

Nele: tout va bien avec Nele! Ze heeft ons zodanig kunnen omkopen dat ze de master-bedroom in handen heeft gekregen en het ziet er ook naar uit dat ze voor de eerste keer in haar Bundileven een weddenschap zal winnen. Een overheerlijk ontbijt is de beloning, eigenhandig gemaakt door Pieter en mezelve. Nele werd ook al voor een korte duur gepromoveerd tot acting planner, maar is ondertussen ook al weer gedegradeerd tot secretaresse. We vermoeden dat haar obsessieve neiging tot kijken onder de gordel hoe mannen daar wel es jeuk krijgen (rekening houdend dat Oegandezen zich daar absoluut niet voor schamen) daar wel es zou mee te maken kunnen hebben. Nele is ondertussen ook volop aan het desserten bakken geslagen, kan een tuin niet voorbij lopen of ze heeft een stekske van een boom of plant mee, en zit al vol jeuk in de vingers om ons huis te beginnen decoreren. Tout va bien met haar dus!!

Pieter: daar gaat het ook al even fantastisch mee! Hij heeft geloof ik al alle sporten in Bundibugyo onder de knie (mountainbiken, motorcross, voetbal, lopen, …) maar de nationale sport nog niet; vrouwen versieren én veroveren. Alhoewel hij al geruime tijd de bijnaam ‘drinking, gambling and womanizing’ heeft gekregen, zijn we sterk aan het twijfelen om er achteraan de ‘wo’ van weg te laten. Drinking, dat gaat al relatief goed, gambling, dat zou ook wel es in hem kunnen zitten, maar voorlopig is het eerder de venten die hem achternazitten dan de vrouwen, ondanks het goeie advies van onze coach, living on the edge noemen ze dat é. Pieter heeft ons zondag mogen verblijden met een overheerlijke auberginelasagne die ons meteen die met vis van de vorige keer heeft doen vergeten. Vanaf heden is hij dus onze lasagnemaker! Met onzen pierter gaat alles dus vree goe, alhoewel hij er gisteren wat moetjes bij zat :-)

Mijzelve: alles in orde, alhoewel de maag nog altijd een kleine spelbreker blijft. In het weekend breng ik een bezoek aan de dokter in Kampala, fingers crossed. Door de mondelinge reclame die Nele en Pieter over mij bij de CAO hebben gemaakt, sta ik hier nu bekend als de lokale computerexpert, en moet ik samen met Jolly de secretaresses helpen trainen in word, excel en powerpoint, mijn voeten! De VHTs liggen momenteel een beetje stil, de voorbereidingen voor de training zijn begonnen, het is echter stilte voor de storm want de komende weken zullen hectisch worden denk ik. Robert Fisk ligt eventjes aan de kant en werd geruild door Harry Potter en zijn wilde avonturen, kwestie van niet voor al te serieus genomen te worden. De achttiende van iedere maand is Pieter-pest-dag, de vijfde Nele-pest-dag, maar voor mij is nog geen dag vastgelegd, ik ben waarschijnlijk te braaf en te lief, zo iemand zou je niet durven pesten!

Ons huis: die is nog steeds even getormenteerd als op ‘the before’-foto’s. Het is er al ietske beter aan toe, maar het schiet totaaaaal niet op. We zijn ons al een paar keer gaan kwaad maken, maar blijkbaar niet genoeg, want het houdt maar niet op. Aan dit tempo, zal Anthony begin april nog mee mogen helpen onze kasten te bouwen, Leen (vriendin van Nele) in juni ons mogen helpen schilderen, en zullen Pieter’s maten er in augustus pas echt van kunnen genieten, jeemieneetje!

PS; ik vond geen recentere foto van Pieter, dus heb ik maar voor een andere foto gezorgd, die wat met hem te maken heeft. Hiernaast onze nieuwe Nepalese vriendin Rhashme, zalige meid... tijd voor Pieter om in actie te schieten! :-)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home