Tuesday, March 13, 2007

FAITS DIVERS VAN DE WEEK : Miguel de overactieve tuinman

- week 11 -

Nu we eindelijk verhuisd zijn had ik zin om wat in de tuin te werken. Alles ging redelijk goed, ondanks de steenharde grond; cardemom planten, bloemen aan onze omheining zetten, enz… Ik was bezig het stuk grond met het suikerriet op te kuisen (de dorre en droge suikerriet van de schone weghalen) en had alles op een stapel gegooid om te verbranden. Nele was ondertussen ook bezig onze potten te vullen met aarde voor de andere bloemekes toen ze vroeg of ze de stapel mocht aansteken omdat het er naar uit zag dat het snel weer ging regenen. Ik zei snel ja, want het regende al in de verte. Ondertussen was ik nog steeds op zoek naar mijn hark die ik had gebruikt om de suikerriet op te kuisen, en wat bleek, ik had hem dus op de kruiwagen gelegd om mee te verslepen en het afval samen met de hark onbewust helemaal op de stapel gegooid die ondertussen al flink aan het fikken was. Ik heb het net op tijd gemerkt, en de schade bleef uiteindelijk beperkt. De nieuwe hark was half zwart en op bepaalde plekken een beetje gebarsten. Onze bewaker/tuinman had nu net een nieuwe gekocht en Miguel heeft hem al verkloot :-) Nele lag natuurlijk plat van het lachen, we zijn niet anders gewoon. De volgende keer de spade of de manchette?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home