Tuesday, August 26, 2008

Laos en...

Zijn francophonie

Net als alle voormalige koloniale landen heeft Laos ook nog steeds zijn portie zichtbare francophonie. Verloederde, maar ook opgeknapte koloniale gebouwen, bruggen en treinen, de typische Franse baguettes op bijna iedere straathoek (vooral in de meer toeristische en grotere steden dan), wijn zowaar, hier en daar Franse woorden (vooral straatnamen, als die er al zijn), petanque spelende Laotianen, ‘Franse’ boulevards en zowaar een kopie van de l’Arc du Triomphe, in ware-Lao style dan wel; een mega betonnen gedrocht van jewelste.

2 Comments:

Blogger Broederlijk Delen said...

Dag Miguel,

wij vertrekken deze herfst naar Uganda. Nu vroeg ik me af of we een verblijfs/werkvergunning ginds kunnen regelen ?
Ik vind er niks van terug op de site van de Ugandese ambassade en telefonsich zeggen zij ook dat dit zo geregeld wordt, maar ik wil me er toch nog eens van verzekeren. Kwestie van niet terug te vliegen als we er staan...
dank alvast,
Tom

5:43 AM, August 26, 2008  
Anonymous Anonymous said...

Bedankt voor een interessante blog

3:31 PM, December 11, 2009  

Post a Comment

<< Home